مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 11:052023-07-25سياسي

فارس من| بازنگری قانون رسیدگی به جرایم کنکور؛ خواسته یکسان داوطلبان و مسؤولان


برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی خواستار بازنگری در قانون جرایم آزمون های سراسری شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی خواستار  بازنگری در قانون جرایم آزمون های سراسری شدند.

این کاربران در پویش خود آوردند: طبق اطلاعیه سازمان سنجش، نمایندگان مجلس در استفساریه ای از ماده 11 قانون رسیدگی به تخلفات آزمون های سراسری تصویب کرده اند این قانون شامل کسی که بالفعل دانشجو هست، نمی شود.

 نتیجه چنین تفسیری هم این است که متخلفان اگر شانس بیاورند و تخلفشان چند وقتی دیرتر احراز شود، هیچ مشکل قانونی برای ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه ها و رشته ها ندارند! مطلبی که به وضوح با عدالت آموزشی و اجتماعی ناسازگار است.

بنابراین ما مردم ایران اولا از شورای نگهبان درخواست داریم که مطابق اصول 2 و 4 قانون اساسی، تفسیریه مذکور رو لغو و مغایر با شرع و قانون اساسی اعلام کنند.

ثانیا از قوه محترم قضاییه درخواست داریم طبق اصل 156 قانون اساسی به عنوان مسؤول تحقق بخشیدن به عدالت، اقدام به تهیه لایحه ای برای مجازات این دسته از متخلفان بکنند.

احمد ترابی سردبیر این پویش در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: کسانی که به سمت تخلف می روند، از قشر مرفه جامعه اند و قدرت مالی دارند که مبالغ بال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| بازنگری قانون رسیدگی به جرایم کنکور؛ خواسته یکسان داوطلبان و مسؤولان

فارس من| بازنگری قانون رسیدگی به جرایم کنکور؛ خواسته یکسان داوطلبان و مسؤولان